• 50-lecie Szkoły Podstawowej nr 1

  • Dni Niemodlina 2013

  • Wakacje z przygodą 2015

  • Szkoła Podstawowa nr 1 w Niemodlinie

  • „Ocalić od zapomnienia” 2015

Szkolny blog!

Masz pomysł na interesujący tekst?!
A może masz już taki gotowy tekst?
Teraz możesz się już nim pochwalić na szkolnym blogu:
kreatywnetekstyjedynki.blox.pl
Więcej informacji tutaj

 Temat:  WIOSNA gr. I

1

2Edukacja przez ruch” to system form i metod kształcenia oraz terapii, który wykorzystuje naturalny, spontaniczny ruch organizmu. Człowiek rusza się, a więc przez ruch uaktywnia zmysły, dzięki którym poznaje otaczający go świat.

Zalety systemu:3 Rytm towarzyszący ćwiczeniom ułatwia wykonywanie czynności, zwiększa ogólną koordynację ruchową, co wpływa na integrację układu sensorycznego.
Ruch naprzemienny usprawnia pracę obu półkul mózgowych, zapewniając możliwość lepszego odbierania i interpretowania bodźców budujących wiedzę.

Dagmara Sarna

 eko

Celem zajęć było  zapoznanie się wychowanków z pojęciem „wtórne wykorzystanie”, poszerzenie wiedzy o odpadach, ich rodzajach i sposobach segregacji, oraz zapoznanie uczniów z nowymi możliwościami wykorzystania przedmiotów, które przestały być potrzebne i stały się potencjalnymi śmieciami.

Świetliczaki dowiedziały się również jakie mamy korzyści z surowców wtórnych i w jaki sposób możemy je wykorzystać na zajęciach świetlicowych. Ważne jest, aby uczeń zrozumiał, że zawsze można zrobić „coś z niczego” ładnie, efektownie i przede wszystkim tanio. :-)

                                                            Dagmara Sarna

 Akcja przeprowadzana została w kwietniu, w tygodniu, w którym obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi. Uczestnicząc w tygodniu ekologicznym Świetliki włączyły się do działań na rzecz ochrony środowiska, pogłębiały wiedzę na temat problemów ekologicznych. Dzieci chętnie uczestniczyły w działaniach, w których mogły wykazać się inicjatywą.

Każdy dzień tygodnia przebiegał pod innym hasłem. W poszczególnych dniach obowiązywał inny kolor ubioru, który obligował zarówno uczniów, jak i wychowawców.

Przebieg tygodnia ekologicznego:

I dzień
Dzień Słońca – kolor żółty

  • Przygotowywaliśmy plakietki z napisem „Uśmiechnij się”.

 Pisanki

Koniec marca to czas intensywnej pracy twórczej w świetlicy ze względu na przygotowania do zbliżających się świąt wielkanocnych. Z tej okazji grupa I przygotowała regionalne ozdoby świąteczne tj. palmę wielkanocną, koszyczek oraz świąteczną gazetkę z pracami wychowanków.

Zapraszamy do galerii.

Dagmara Sarna

 budyn

Budyń – to o nim mowa, 31 marca jest jego dzień. Z pewnością ucieszy to wszystkich jego miłośników, tych małych i tych całkiem dużych...

A skoro to święto, choć należące raczej do nietypowych, grupa pierwsza postanowiła uczcić je z pucharkiem czekoladowego budyniu w dłoni. 

Dagmara Sarna

 Bezpieczne ferie

W tygodniu poprzedzającym ferie zimowe, wychowankowie gr. 1 wzięli udział w pogadance na temat Jak bezpiecznie i wesoło spędzić ferie zimowe?

Celem zajęć było:

  • uświadomienie i przybliżenie dzieciom istniejących zagrożeń z jakimi mogą się spotkać w trakcie ferii, na podwórku, podczas zabaw zimowych,
  • zaznajomienie z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa,
  • przypomnienie numerów alarmowych w razie zagrożenia,
  • kształcenie umiejętności przewidywania zagrożeń i wyposażenie dzieci w nawyk ich unikania,
  • umiejętność wyboru odpowiedniego miejscana bezpieczne zabawy zimowe i właściwego zachowania się przestrzegającego bezpieczeństwa własnego i innych,
  • umiejętność doboru odpowiedniego stroju do warunków atmosferycznych i okoliczności,
  • umiejętność dbania o higienę osobistą i wypoczynku podczas ferii,
  • nauczenie dzieci praktycznego stosowania nabytej wiedzy.